Huurovereenkomst

Als u een woning of andere ruimte van ons huurt, tekent u een huurovereenkomst. Hiervoor maken wij een afspraak met u bij ons op kantoor. Het tekenen van uw huurcontract kan op een andere dag zijn dan de oplevering van de woning.

De huurovereenkomst is een belangrijk document. Hierin staan onder andere de namen van de huurder(s), de huurprijs, wanneer de huur bij ons binnen moet zijn en de algemene voorwaarden met uw rechten en plichten.

Veel gevraagd over Huurovereenkomst

Kan ik een kopie van mijn huurovereenkomst krijgen?

Algemeen

Ja, dat kan. U kunt ons hiervoor bellen via 010 - 519 14 91 of stuur een mail.

Waar vind ik de algemene voorwaarden die bij mijn huurovereenkomst horen?

Algemeen

Bij het tekenen van de huurovereenkomst ontving u van ons de algemene huurvoorwaarden. Hierin staan uw rechten en plichten als huurder. U vindt deze in de huurdersmap.

Ik wil de naam op mijn huurovereenkomst veranderen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

De naam op de huurovereenkomst kan alleen gewijzigd worden na een Koninklijk Besluit, huwelijk of geregistreerd partnerschap. U kunt de naamswijziging aanvragen via de mail of via de post. Stuur een kopie van het Koninklijk besluit of trouwboekje mee.

Mag ik mijn woning tijdelijk onderverhuren?

Algemeen

Dat mag als u een aantoonbare reden heeft. Denk aan studie, werk of familieomstandigheden. De onderverhuur mag maximaal 1 jaar duren. Ook mag er geen sprake zijn van huurschuld of overlast. De onderhuurder kan geen aanspraak maken op het hoofdhuurderschap. U blijft aansprakelijk voor de huurbetaling en verantwoordelijk voor de woning. U moet dit schriftelijk of per mail aanvragen.

Mag ik huisdieren houden?

Algemeen

Ja, u mag hobbymatig huisdieren hebben. Zorg er wel voor dat de huisdieren uw buren geen overlast bezorgen.