Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt. De huur betaalt u vooruit, dus vóór de eerste van de maand, aan 3B Wonen. U kunt het bedrag op verschillende manieren betalen:

Automatische incasso
Bij het ondertekenen van het huurcontract is het verplicht een automatische incasso af te sluiten, waarmee de huur iedere 1e van de maand van uw bankrekening wordt afgeschreven.

Nog geen automatische incasso? De mogelijkheid om de huur per acceptgiro te betalen stopt 
Betaalt u de huur nog via acceptgiro? In 2023 verdwijnt de mogelijkheid om te betalen met acceptgiro overal in Nederland. 3B Wonen bereidt zich voor op deze ontwikkeling en past haar systemen hier nu al op aan. Met ingang van 15 oktober 2022 verwerkt 3B Wonen uw betaling op een andere manier. Wij accepteren ook geen contante betalingen.

Wij bieden u met ingang van 1 november 2022 de volgende manieren aan om uw huur te betalen

  • U kunt 3B Wonen machtigen voor een automatische incasso
    Zowel voor u als voor ons heeft automatisch betalen grote voordelen. U hoeft niet meer na te denken of u de huur al betaald heeft. Het enige waar u voor moet zorgen is dat er rond de 1e van de maand voldoende geld op uw rekening staat. Bovendien wordt de jaarlijkse huurverhoging automatisch voor u gewijzigd. Wilt u overstappen op automatische incasso? U kunt het hier direct regelen. 
  • U kunt 3B Wonen betalen via een betaalverzoek in uw e-mail of SMS 
    U ontvangt een betaalverzoek per e-mail of SMS. Via de knop ‘Nu betalen’ kunt u vervolgens uw huur aan ons betalen.

Veel gevraagd over Huur betalen

Wat betekent kale huur?

Algemeen

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende servicekosten.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet voor de eerste van de maand bij ons binnen zijn.

Mag ik mijn huur na de eerste van de maand overmaken?

Algemeen

De huur moet voor de eerste van de maand betaald zijn. Lukt dat niet, bel dan met team Klant, telefoonnummer 010 - 519 14 91.

Ontvang ik elke maand een rekening voor het betalen van de huur?

Algemeen

Nee, u ontvangt geen rekening. Bij het ondertekenen van het huurcontract is het verplicht een automatische incasso af te sluiten, waarmee de huur iedere 1e van de maand van uw bankrekening wordt afgeschreven. Heeft u nog geen automatische incasso? U kunt het hier direct regelen.

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Algemeen

Bij het ondertekenen van het huurcontract is het verplicht een automatische incasso af te sluiten, waarmee de huur iedere 1e van de maand van uw bankrekening wordt afgeschreven. Er moet op dat moment wel voldoende saldo op uw rekening staan, anders mislukt de betaling.

Heeft u nog geen automatische incasso? U kunt het hier direct regelen. 

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Algemeen

Neem contact op met team Klant. Bel ons op 010 - 519 14 91 of stuur een mail. U kunt met internetbankieren een automatische incassso storneren.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Nee, dat kan niet.

Mag ik een paar maanden huur vooruit betalen?

Algemeen

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden waarvoor u betaalt?

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Kan ik toch de huur overschrijven?

Algemeen

Met ingang van 1 november 2022 stopt de mogelijkheid om de huur te betalen per acceptgiro. Wij bieden u vanaf dan de volgende manieren aan om uw huur te betalen.