Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u ons maandelijks de huur. In het huurcontract staat dat u de huur voor de eerste van de maand aan ons betaalt. Dit betekent dat u de huur vooruit betaalt. U kiest zelf hoe u de huur betaalt:

  • Automatische incasso: Als u kiest voor een automatische incasso hoeft u niet meer na te denken of u de huur al betaalde. Het enige waar u voor moet zorgen is dat er rond de 1e van de maand voldoende geld op uw rekening staat. Ook de jaarlijkse huurverhoging wordt automatisch voor u gewijzigd. Wilt u overstappen op automatische incasso? U kunt het hier direct regelen. 
  • Betalen via een betaalverzoek in uw e-mail of SMS: U ontvangt een betaalverzoek per e-mail of SMS. Via de knop ‘Nu betalen’ kunt u vervolgens uw huur aan ons betalen.
  • Zelf overmaken: U kunt de huur ook zelf overmaken. Ook als u de huur zelf overmaakt, moet de huur voor de eerste van de maand bij ons binnen zijn. U kunt de huur overmaken naar:
  • Naam: 3B Wonen
  • IBAN: NL16BNGH0285144952
  • Omschrijving: Uw adres (straat en postcode) en de maand waarvoor u de huur betaalt

Let op: u kunt de huur niet contant betalen of via acceptgiro.

Veel gevraagd over Huur betalen

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet voor de eerste van de maand bij ons binnen zijn.

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Algemeen

Bij het ondertekenen van het huurcontract is het verplicht een automatische incasso af te sluiten, waarmee de huur iedere 1e van de maand van uw bankrekening wordt afgeschreven. Zorg op dat moment wel  voor voldoende saldo op uw rekening , anders mislukt de betaling.

Heeft u nog geen automatische incasso? U kunt het hier direct regelen. 

Mag ik mijn huur na de eerste van de maand overmaken?

Algemeen

De huur moet voor de eerste van de maand betaald zijn. Lukt dat niet, bel dan met team Klant, telefoonnummer 010 - 519 14 91.

Ontvang ik elke maand een rekening voor het betalen van de huur?

Algemeen

Nee, u ontvangt geen rekening. Bij het ondertekenen van het huurcontract is het verplicht een automatische incasso af te sluiten, waarmee de huur iedere 1e van de maand van uw bankrekening wordt afgeschreven. Heeft u nog geen automatische incasso? U kunt het hier direct regelen.

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Algemeen

Neem contact op met team Klant. Bel ons op 010 - 519 14 91 of stuur een mail. U kunt met internetbankieren een automatische incassso storneren.

Wat betekent kale huur?

Algemeen

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende servicekosten.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Nee, dat kan niet.

Mag ik een paar maanden huur vooruit betalen?

Algemeen

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden waarvoor u betaalt?