Reparatie en onderhoud

3B Wonen vindt goed wonen in uw woning en in uw buurt belangrijk. Heeft u vragen over bijvoorbeeld onderhoud, reparaties, klussen in huis of het melden van overlast? Op onze website kunt u alle informatie vinden. Heeft u niet gevonden wat u zocht? Bel ons gerust: 010 - 519 14 91.

Veel gevraagd over Reparatie en onderhoud

Wie neemt wat voor zijn rekening bij reparaties?

Algemeen

Welke reparaties zijn voor onze en welke zijn voor uw rekening? Raadpleeg het onderhouds ABC wanneer u precies wilt weten of de uitvoering en/of kosten van een bepaalde klus voor uw rekening of van 3B Wonen komen.

Kan ik de kleurcodes van het schilderwerk van mijn woning opvragen?

Algemeen

Ja, dat kan. Neem contact op met 3B Wonen via telefoonnummer 010 - 519 14 91 of via mail.

Kan ik een extra wandcontactdoos krijgen voor een scootmobiel/elektrische fiets?

Algemeen

Ja, dat is mogelijk. U kunt het aanvragen bij de complexbeheerder van uw woongebouw, via telefoonnummer 010 - 519 14 91. De wandcontactdoos wordt aan de buitenkant van uw berging geplaatst. De kosten zijn voor een elektrische fiets € 2,50 en voor een scootmobiel € 4,00 per maand.

Hoe ontlucht ik mijn radiatoren?

Algemeen

Worden de radiatoren niet goed warm, of hoort u geruis in de radiatoren en leidingen? Dan zit er waarschijnlijk te veel lucht in uw cv-installatie. Dit kunt u eenvoudig verhelpen door uw radiatoren te ontluchten. Om te ontluchten moet u het volgende doen:

  • Zet de thermostaat op de gewenste temperatuur.
  • Draai alle radiatoren open. Doe dit minimaal 10 minuten door de knop linksom te draaien.
  • Sluit daarna alle radiatoren door de knop rechtsom te draaien.
  • Begin nu met ontluchten. Start met de radiatoren beneden, ga daarna boven ontluchten.
  • Draai met het ontluchtingssleuteltje het ontluchtingsventiel op de radiator open (linksom).
  • Er komt nu lucht uit. Komt er alleen nog water uit?
  • Draai nu het ontluchtingsventiel weer dicht en draai de radiatorkraan weer open (linksom).
  • Herhaal dit bij alle radiatoren.

Wie bel ik voor een storing aan mijn cv-ketel?

Algemeen

Voor een storing neemt u rechtstreeks contact op met Feenstra via telefoonnummer 088 - 845 50 00. Heeft u stadsverwarming dan belt u Eneco via telefoonnummer 0800 - 0072.

Ik wil mijn keuken, badkamer of toilet eerder renoveren dan gepland. Kan dit?

Algemeen

Ja, dat kan. Hiervoor betaalt u een eigen bijdrage. De eigen bedrage hangt af van hoe lang u uw keuken, badkamer of toilet al heeft. U kunt zelf berekenen hoeveel de eigen bijdrage is. Hieronder ziet u wat de afschrijving per jaar is. Als u bijvoorbeeld uw keuken vier jaar eerder wil laten renoveren dan op de planning staat, betaalt u zelf € 310,-  (€ 77,50 x 4).

Keuken inclusief tegels= € 150,-

Keuken exclusief tegels= €77,50

Badkamer= €213,-

Toilet= €68,-

Ik heb een stroomstoring gehad en ik heb geen elektriciteit meer. Wat moet ik doen?

Algemeen

Vraag uw buren of zij ook last hebben van de stroomstoring. Bent u de enige? U kunt via een stekkerproef achterhalen waardoor de stroomstoring ontstond. Kijk naar het stopcontact om te controleren of er geen schade is, zoals barsten of losse draden. 

Als één stopcontact geen stroom lijkt te leveren, probeer dan een ander stopcontact in dezelfde ruimte. Als geen van de stopcontacten stroom levert, kan het probleem buiten het stopcontact liggen, bijvoorbeeld in de meterkastkast.

Als de stroom is uitgevallen en het lijkt niet door een specifiek stopcontact, controleer dan de stroomonderbrekers in de meterkast. Zorg ervoor dat ze allemaal in de "aan" positie staan. Als je zekeringen hebt, controleer dan of er een is doorgeslagen en vervang deze indien nodig.

Heeft u nog steeds problemen met de elektriciteit? Neem contact op met Coen Hagedoorn (088 880 80 58).